عبدالله پاکاری در برنامه زنده رادیویی دریچه،با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی ذیل ستاد استانی بزرگداشت ایام الله چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،اظهار کرد:کمیته ایثارگران یکی از این کمیته های تخصصی است که دبیری آن را بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان بر عهده دارد.
به گزارش مرجع آنلاین به نقل از ایثار گیلان، عبدالله پاکاری با بیان اینکه همچون سال های گذشته ویژه برنامه های خوبی را برای دهه فجر تدارک دیدیم،عنوان کرد: با مشارکت دستگاه های فرهنگی عضو کمیته ایثارگران برنامه های تبیینی و تبلیغی را در شان مردم و نظام برگزار کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا در برگزاری برنامه های میدانی،اضافه کرد:ویژه برنامه آغاز دهه فجر و سالروز ورود حضرت معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی را در گلزار شهدای رشت و همه ۱۲۸۸ گلزار شهدای استان برگزار کردیم.
پاکاری،از برگزاری یادواره تلویزیونی بزرگداشت ۶۳ شهید انقلاب اسلامی نیز خبر داد و عنوان کرد:در دهه فجر با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دیدار کردیم.همچنین مراسم میهمانی لاله ها و غبارروبی در مزار شهدا نیز برگزار شد.
وی با بیان اینکه در قالب جشنواره ملی «اسوه های صبر و مقاومت» از مادران و همسران شهدای گیلانی دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد،خاطرنشان کرد:برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه های آموزشی طراحی پوستر انقلاب از دیگر برنامه هاست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،از برپایی میز خدمت در پنج شهرستان گیلان با مشارکت بانک دی خبر داد و یادآور شد:امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن نداریم و لذا ایثارگران در کنار سایر گیلانی ها در مراسم رژه خودرویی و موتوری شرکت خواهند کرد.
وی درمان را یکی از اولویت های بنیاد دانست و تصریح کرد:با توجه به افزایش میانگین سنی خانواده های شاهد و ایثارگر،ضرورت توجه به درمان و ارتقای سلامت جامعه هدف دو چندان می شود لذا ظرفیت های قانونی خوبی برای درمان ایثارگران پیش بینی شده و تقریبا صددرصد هزینه های درمان جامعه هدف بنیاد توسط دولت تامین می شود.
پاکاری،ضمن قدردانی از خدمات بیمه تکمیلی دی ویژه ایثارگران،گفت:برخی از مشکلات در حوزه درمان ایثارگران،به واسطه عدم تامین اعتبار و اختلاف هزینه های واقعی با تعریه های بیمه است که درصدد رفع این مشکلات هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،با اشاره به شرایط استفاده از کارت ایثارگری برای رزمندگانی که تحت پوشش بنیاد نیستند،خاطرنشان کرد:رزمندگان می توانند از تسهیلاتی قانونی همچون سهمیه کنکور، وام مسکن،معافیت مالیاتی و… استفاده کنند.
وی تکریم ایثارگران را یکی از برنامه های جدی در دستور کار بنیاد دانست و بیان کرد:خوشبختانه در حوزه ورزش ایثارگران جایگاه خوبی در کشور داریم و ورزشکاران گیلانی در رشته های والیبال نشسته و بستکبال و تیراندازی حرف برای گفتن دارند.
هادی محمدزاده،رئیس بانک دی استان گیلان نیز در این برنامه،با اشاره به حمایت این بانک از بخش تولید، عنوان کرد:در سال های حمایت های خوبی از بخش تولید صورت گرفته و تفاهم نامه همکاری با بنیاد برای حمایت از اشتغال جامعه ایثارگری در بخش تولید و خدمات فعال شده است.
وی از پرداخت تسهیلات بانک دی به تعدادی از صنایع گیلان خبر داد و یادآور شد: در راستای تحقق شعار جهش تولید به دنبال تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات به بخش تولید هستیم.
رئیس بانک دی گیلان،با بیان اینکه ایثارگران سهامدار بانک دی هستند،اضافه کرد:از سوی بنیاد برای هر ایثارگر ۸۰۰ سهم بانک دی خریداری شده و سهامداران می توانند اقدام به مدیریت سهام خود کنند؛البته طی سال های گذشته از محل سود سهام به افزایش سهم ایثارگران اقدام کردیم.
محمدزاده،ضمن اشاره به کمبود شعب بانک دی در شهرستان های گیلان،عنوان کرد:در قالب گیشه خدمات بانکی اقدام به افزایش دسترسی ایثارگران به بانک دی در ادارات بنیاد شهید شهرستان ها کردیم.
وی با بیان اینکه سهمیه گیلان پنج گیشه بانک دی در شهرستان های رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش و رودبار است،گفت:در حال حاضر سه گیشه فعال داریم و تا هفته آتی دو شعبه دیگر نیز فعال می شود تا دسترسی به خدمات بانکی برای جامعه هدف را آسان تر کنیم.
  • منبع خبر : ایثار گیلان