گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی اس ۱۰ لایت مدل‌های جدید گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ هستند که تفاوت‌های خاصی با مدل معمولی دارند.

سامسونگ همه‌ساله گوشی‌های هوشمند متنوعی معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند تا دست کاربران برای تهیه‌ی محصول دلخواهشان باز باشد. این شرکت کره‌ای‌ ماه‌ها پیش رسما خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ را در قالب چندین گوشی رونمایی کرد. در روز‌های اخیر، سامسونگ مجددا این دو خانواده را به‌روز و گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت ( Galaxy S10 Lite) و گلکسی نوت ۱۰ لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) را معرفی کرد.

پنل جلویی گلکسی اس ۱۰ لایت در نگاه اول شباهت زیادی به مدل معمولی گلکسی اس ۱۰ دارد، با این تفاوت که حفره‌ی مربوط به دوربین سلفی در مدل لایت به قسمت وسط بخش بالای نمایشگر منتقل شده است. سامسونگ تصمیم گرفته است در اس ۱۰ لایت از نمایشگری ۶/۷ اینچ با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با پنل سوپر AMOLED پلاس استفاده کند که براساس ادعای این شرکت، نمایشگر اس ۱۰ لایت ۸۷/۸ درصد از سطح بخش جلویی را می‌پوشاند. گلکسی اس ۱۰ معمولی همچون مدل لایت از نمایشگری ۶/۷ اینچی با وضوح مشابه و پنل داینامیک AMOLED استفاده می‌کند. هر دو این نمایشگرها محتوای HDR را می‌توانند پخش کنند.

نوت ۱۰ لایت دیگر گوشی جدید سامسونگ است که از نمایشگر ۶/۷ اینچ با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌ببرد و در قسمت بالایی آن حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌‌خورد. نوت ۱۰ لایت نمایشگری بزرگ‌تر از مدل معمولی (۶/۳ اینچ) دارد؛ اما این نمایشگر برخلاف نمایشگر مدل معمولی از +HDR10 پشتیبانی نمی‌کند.

اس ۱۰ لایت از پردازنده‌ی هفت‌نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ برخوردار است. اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام نوعی سیستم-روی-چیپ هشت‌هسته‌ای است که از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ استفاده می‌کند. نکته‌ی مهم درباره‌ی اس ۱۰ لایت عرضه‌ی این گوشی هوشمند با اندروید ۱۰ مجهز به رابط کاربری One UI 2 است. گلگسی اس ۱۰ معمولی از یکی از دو تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۲۰ (هشت‌هسته‌ای مبتنی‌بر لیتوگرافی هفت‌نانومتری) یا اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌ببرد. این گوشی هوشمند با اندروید ۹ پای مجهز به نسخه‌ی اولیه‌ی رابط کاربری One UI روانه‌ی بازار شده است. نوت ۱۰ لایت برای پردازش وظایف به تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اکسینوس ۹۸۱۰ (مبتنی‌بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری) متکی است. مدل معمولی نوت ۱۰ نیز به یکی از دو تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۲۵ (هشت‌هسته‌ای) یا اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز و همچون مدل معمولی گلکسی اس ۱۰، اندروید ۹ درکنار رابط کاربری One UI روانه‌ی بازار شده است.

گلکسی اس ۱۰ لایت در دو مدل با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار می‌شود و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۲۸ گیگابایت است که البته کاربر می‌تواند ازطریق کارت میکرو SD آن را تا سقف یک ترابایت افزایش دهد. گلکسی اس ۱۰ هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که ازطریق کارت میکرو SD می‌توان آن را تا سقف یک ترابایت افزایش داد. حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی نوت ۱۰ لایت مشابه اس ۱۰ لایت است و درنهایت مدل معمولی نوت ۱۰ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بدون قابلیت ارتقا روانه‌ی بازار شده است.

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت دوربین سه‌گانه در پنل پشتی است که باعث می‌شود توانایی زیادی در ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت داشته باشد. گلکسی اس ۱۰ لایت در پنل پشتی میزبان سه حسگر ۴۸ و ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی است که به‌ترتیب در نقش دوربین‌های اصلی و عریض و تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. اس ۱۰ معمولی نیز سه دوربین اصلی با چینش متفاوت از مدل لایت دارد که به حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. اس ۱۰ لایت از دوربینی سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اس ۱۰ معمولی از دوربینی سلفی ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

گلکسی نوت ۱۰ لایت همچون اس ۱۰ لایت دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین سه‌گانه در پنل پشتی‌ دارد؛ اما این دوربین‌ها سه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض و فوق‌عریض و تله‌فوتو هستند. درمقابل، در پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ معمولی سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است که همچون مدل معمولی اس ۱۰ از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت هر دو از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنند. این دو گوشی جدید قرار است در رنگ‌های سفید و مشکی و آبی (برای اس ۱۰ لایت) و یاسی و قرمز و مشکی (برای نوت ۱۰ لایت) روانه‌ی بازار شوند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل گوشی‌های جدید سامسونگ و مقایسه‌ی آن‌ها با مدل‌های معمولی‌شان را مشاهده کنید.






https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر