فرمانده انتظامی استان از کشف 50 میلیارد ریال مواد غذايي و لوازم خانگی احتکاري در گيلان خبر داد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار عزیزاله ملکی در تشریح جزئیات این خبر عنوان کرد: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و برخورد با محتکران، طرح ۳ روزه مبارزه با احتکار اقلام اساسی و ضروری در سطح استان گیلان اجرا شد.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی همه جانبه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بیان داشت: در این طرح، ۴ هزار و ۳۱۰ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۵ تن و ۸۶۰ کیلوگرم برنج، ۵ تن آرد، ۴ تن گندم و جو، ۱۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۲۰ تن و ۶۵۰ کیلوگرم روغن خوراکی، یک تن ذرت، ۶۵ تن سیمان و ۳ تن مواد غذایی دیگر از قبیل چای، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و مرغ از سطح شهرستان‌های گیلان کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: در این رابطه، ۲۴ محتکر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند که کارشناسان ارزش تقریبی اقلام احتکاری را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان بر برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس با محتکران و مخلان نظام اقتصادی تاکید کرد و از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری پلیس