رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تا کنون چهار گیلانی مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، گفت: دو تن از این بیماران در گیلان فوت‌ شده‌اند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه از ابتدا شیوع کرونا تاکنون دو مورد فوتی در استان ثبت‌شده، گفت: بنا بر نتایج آزمایش‌ها، چهار نفر ابتلایشان به کرونا ویروس مثبت ‌شده بود که دو نفر از آن‌ها تحت درمان قرارگرفته و درمان شدند.
وی با بیان اینکه بنا بر شرح بیماری و پرسش‌های بالینی ۷۰ نفر دیگر مشکوک به کرونا در استان داشته‌ایم، گفت: از این افراد نمونه‌برداری و برای ارزیابی به تهران فرستاده‌شده است که اکثراً سالم و مرخص شدند و مابقی آن‌ها تا دریافت نتایج آزمایش‌ها در مراکز درمانی بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کرونا برای اولین بار در قم و سپس در گیلان مشاهده‌شده، گفت: گرچه حوزه سلامت گیلان در آماده‌باش کامل است هرچند ممکن است منشأ شیوع کرونا در قم و سپس در گیلان منشأ سیاسی داشته باشد که اهل رسانه باید پاسخ آن را بیابند.
وی در خصوص تعطیلی مدارس استان نیز گفت: فعلاً تا یک هفته تمامی مدرس و مراکز آموزشی گیلان تعطیل هستند و تعطیلی آن در هفته‌های آینده نیز مشروط به کاهش یا افزایش بر بیماری است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس