فرماندار شهرستان رشت گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند تفکر انقلابی در برنامه ریزی‌ها و نگاه جهادی در انجام امور را به متن جامعه منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی برخوردار است که باید برای ارتقاء آن به جذب و همکاری بیشتر با نخبگان و جوانان صاحب ایده روی آورد، اظهار کرد: نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نیز فرصتی مغتنم برای نقش آفرینی بیشتر مجموعه جهاد دانشگاهی فراهم آورده که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد؛ به عبارتی دانش محور بودن جهاد دانشگاهی باعث شده تا فعالیت‌های این مجموعه در زمینه خلق ثروت از دریچه توجه به تولیدات دانش بنیان، نمود بیشتری پیدا کند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه صرف تشکیل جهاد دانشگاهی و حضور این نهاد در دانشگاه موجب عقب‌نشینی فرهنگ غربی حاکم بر فضای دانشگاهی کشور در آغازین سال‌های پیروزی انقلاب شد، افزود: با عنایت به اینکه دانشجویان امروز متخصصین و مدیران فردا هستند، نهاد جهاد دانشگاهی می‌تواند تفکر انقلابی در برنامه ریزی‌ها و نگاه جهادی در انجام امور را به متن جامعه منتقل کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در مرکز استان، در خصوص تاثیر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر ارتقاء روحیه خدمت جهادی، گفت: ضرورت حضور در میدان مدیران باید از کلاس‌های درس تمرین شود، بنابراین تربیت نیروهای کارآمد و متعهد می‌تواند روحیه خدمت جهادی به عنوان رویکرد مورد نیاز امروز جامعه، نقش موثری در جبران عقب ماندگی‌ها و جایگزینی خدمت بی منت به جای تفاخر به میز و دفتر داشته باشد.

امام‌پناهی در خصوص نقش آفرینی جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال تصریح کرد: عموم نهادهای جمهوری اسلامی بر اساس اهداف و نیازمندی‌های جامعه‌ای پیشرو و مبتنی بر تعالیم اسلامی، امکان سنجی، طراحی، پایه ریزی و نامگذاری شده‌اند و به نظر می‌رسد نهادی مانند جهاد دانشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و رسالت این نهاد در نامگذاری آن نهفته باشد. همانطور که از عبارت «جهاد دانشگاهی» برمی‌آید این نهاد با نگاهی جهادی به طرح و حل مسائل و موضوعات دانشگاهی، علمی و دانش محور می‌پردازد. امروز نیز با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی می تواند نگاه جهادی «ما می‌توانیم» را در پیوند با تولیدات دانش محور و همچنین گرد آمدن برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها حول سرفصل‌های مشترک تولید، دانش روز و خلق ثروت؛ در راه تحقق شعار سال به میدان آورد.

وی بیان کرد: تبیین دستاوردهای عمیق چهار دهه‌ای نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی، عاملی مهم در اثبات واقعی بودن خشم جهان استکبار از انقلاب به جهت تغییرات بنیادین ایجاد شده در جهان پس از پیروزی انقلاب ایران و امیدآفرینی در ملل تحت ستم بوده و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی راه درست تمدن سازی نوین در برابر تمدن مادی غرب را در پیش گرفته است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه نهادینه کردن خواست ایجاد تحول در بین آحاد جامعه و در جهت امیدآفرینی می‌تواند موجب دلگرمی پیروان امامین انقلاب در راه ادامه راه باشد، گفت: در یک کلام تبیین دستاوردها و ترسیم خطوط پیشرفت آینده، موجب افتخار به مجاهدت‌های پیشین و امیدآفرینی نسبت به کسب موفقیت‌های نسل آینده انقلاب خواهد شد. نکته قابل توجه آن که تبیین اثربخش نیز نیازمند پیش گرفتن رویه جهادی است و جهاد تبیین می‌تواند در قالب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، موفقیت‌های بیشتری به بار آورد.

  • منبع خبر : فرمانداری شهرستان رشت