استاندار گیلان، بیان کرد: در دوران پساکرونا به نشاط نیاز داریم و باید نسبت به فرهنگ و اجتماع نگرش مثبت پیدا کنیم و لذا حق مردم گیلان است که چنین تالاری داشته باشند.

اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از تالار مرکزی رشت، بازگشایی و بهره برداری از این تالار را خواسته اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار کرد: در آغازین روزهای کاری خودم قول حل و فصل مشکلات تالار مرکزی رشت را به هنرمندان و مردم فرهنگ دوست گیلان دادم.

وی با اشاره به احداث تالار مرکزی رشت از سال ۸۶ و افتتاح ناقص آن در سال ۹۷، افزود: متاسفانه طی دو سال گذشته این مجموعه فرهنگی و هنری بلاتکلیف و درس به روی هنرمندان بسته بود لذا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را موظف به پیگیری وضعیت تالار کردم.

استاندار گیلان، با بیان اینکه به زودی شاهد بهره برداری قانونی از تالار مرکزی رشت خواهیم بود، تصریح کرد: مدیریت تالار با همکاری دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر زمینه بهره برداری کامل از این فضای عالی و مناسب را فراهم خواهد کرد.

عباسی، تالار مرکزی رشت را فرصتی برای روحیه بخشی به دوست داران هنر و موسیقی و تئاتر و سینما دانست و بیان کرد: در دوران پساکرونا به نشاط نیاز داریم و باید نسبت به فرهنگ و اجتماع نگرش مثبت پیدا کنیم و لذا حق مردم گیلان است که چنین تالاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل از تالار مرکزی رشت در آینده نزدیک رقم می خورد، خاطرنان کرد: امیدواریم شاهد حضور کودکان و نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان در کنار هنرمندان و اهالی فرهنگ در این فضا باشیم.

استاندار گیلان، از برآورد هزینه های بازگشایی تالار و اعلام به هیئت دولت در سفر استانی خبر داد و یادآور شد: نواقص تالار مرکزی رشت اساسی نبوده و به زودی در معرض استفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا