سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت عفاف و حجاب را واجب شرعی و سیاسی دانست و گفت: دانشگاه در پیش گرفتن اقدامات فرهنگی و تربیتی را درزمینهٔ توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده است.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، عصر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ جمعی از اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه با دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.
دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از روحیه جهادی و فرهنگی موجود در دانشجویان جوان، اظهار کرد: دغدغه دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب و رعایت موازین شرعی و قانونی در محیط‌های اداری، آموزشی و سلامت‌محور قابل‌تحسین است.
وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب واجب شرعی و سیاسی است، افزود: همه ملزم به رعایت این الزام قانونی و شرعی هستند و خوشبختانه در محیط‌های تحت امر دانشگاه علوم پزشکی گیلان این حکم خدا و عرف جامعه رعایت می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در ستاد دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه در پیش گرفتن اقدامات فرهنگی و تربیتی را درزمینهٔ توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده است.
وی همچنین از تشدید نظارت کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: این کمیته ، علاوه بر مجموعه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در بخش خصوصی و دولتی دیگر مجموعه‌ها نیز نظارت دارد.
گفتنی است، اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست ، ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی هیئت‌رئیسه دانشگاه به تشکل‌های فعال دانشجویی، از طرح، پیگیری و شتاب‌دهی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب تقدیر کردند.
همچنین در این نشست، اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه ضمن تأکید بر پاسخگویی مسوولان‌ پیرامون ناهنجاری‌های اخلاقی حوزه آموزشی، طرح پیشنهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه عفاف و حجاب و همچنین طرح انطباق موردبحث و بررسی قرار گرفت.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان