بنا بر اظهارات وزیر اقتصاد تا دو شب پیش، 90 درصد مراجعان به سامانه سهام عدالت، خواستار مدیریت مستقیم خود بر این سهام شده اند. وی همچنین تاکید کرد که سهام عدالت جدیدی عرضه نخواهد شد. در این حال رئیس سازمان خصوصی سازی از امکان ویرایش مدیریت سهام عدالت برای یک بار توسط مشمولان خبر داد.

پس از موافقت رهبر انقلاب با آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی از هفته گذشته از مشمولان خواسته است با مراجعه به سامانه سهام عدالت، نوع مدیریت خود بر این سهم را مشخص کنند و در غیر این صورت، بعد از یک ماه، نوع مدیریت غیر مستقیم به طور خودکار برای آن ها لحاظ می شود. در این خصوص دو شب پیش وزیر اقتصاد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ضمن تشریح تفاوت های انتخاب مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت توسط مردم گفت: در روش مستقیم مدیریت سهم به خود فرد واگذار می‌شود که می‌تواند آن را نگه‌ داشته یا بفروشد؛ اما در روش دیگر اگر کسی وقت ندارد یا دانش لازم برای ورود به بازار بورس و بازارگردانی را ندارد، به نهاد ایمنی مثل این شرکت‌ها وکالت می‌دهد. وی ادامه داد: این شرکت‌ها بورس را بررسی و خطر را ارزیابی می‌کنند. وی افزود: حدود ۹۰ درصد مردم روش مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کردند.
فرهاد دژپسند با تاکید بر این که هیچ برنامه ای برای عرضه سهام عدالت جدید وجود ندارد، گفت: ما بدون اذن قانون‌گذار نمی‌توانیم بدون دریافت وجه اموال را واگذار کنیم. حتی برای تخفیف صندوق‌های ETF نیز اجازه قانون‌گذار را گرفتیم. عزیزانی که اقشار ضعیف هستند و مشمول سهام عدالت نبودند از فرصت ETF‌ها (عرضه اولیه صندوق های سرمایه گذاری بورسی) استفاده کنند.
در شرایطی که رئیس سازمان خصوصی ‌سازی پیشتر از نبود امکان ویرایش نوع مدیریت سهام عدالت، پس از انتخاب توسط مشمولان خبر داده بود، دیروز از امکان ویرایش این انتخاب خبر داد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، صالح گفت: ما ستاد سهام عدالت را راه‌اندازی کردیم و احتمالاً امکان ویرایش روش آزادسازی تنها برای یک بار فراهم شود.

آخرین تغییرات سامانه سهام عدالت
در این حال خبرگزاری مهر از تازه ترین تغییرات سامانه سهام عدالت خبر داد که بر اساس آن، انتخاب روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام عدالت از سامانه حذف شده است. بر اساس این گزارش، اگر سهام داران سهام عدالت صرفاً مایل به انتخاب روش آزاد سازی به صورت مستقیم هستند، می‌توانند به سامانه الکترونیکی سهام عدالت مراجعه کنند بنابراین اگر سهام داران مایل به استفاده از روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت خود هستند، نیاز به مراجعه به سامانه الکترونیکی سهام عدالت نیست زیرا این روش به‌صورت پیش فرض برای سهام داران در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، طبق آخرین به روز رسانی این سامانه اگر سهام داران سهام عدالت شماره تلفن همراهی را که سابقاً در سامانه سهام عدالت (در هنگام ثبت شماره شبای بانکی) ثبت کرده‌اند نیز فراموش کرده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند وارد سامانه شوند و شماره تماس جدید خود را بدون نیاز به شماره قبلی، به منظور انتخاب روش آزاد سازی به صورت مستقیم، ثبت کنند.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر