طرح 30/70 بعنوان حرکتی تکمیلی و جامع برای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی از سوی سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان مورد ارزیابی قرار گرفت .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای این مجموعه در نشست با روسای ادارات تخصصی اداره کل استان ، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح ۳۰/۷۰ و سخنان دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری روز گذشته ، اظهار داشت : یکی از مفاهیم کلیدی در سند استراتژیک سازمان ، چشم انداز تعریف شده میباشد که طی آن تامین اجتماعی را در افق برنامه خود سازمانی پایدار ، پویا ، چابک و سرآمد در پاسخگوئی با فرایندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی و بهنگام به ذینفعان معرفی مینماید .

وی افزود : در دهه ۹۰ شاهد رشد روزافزون خدمات غیرحضوری و اینترنتی به گروههای مختلف جامعه هدف بوده ایم که با امکان مشاهده سوابق ، فیش مستمری ، ارائه لیست حق بیمه و دریافت فیش واریزی آغاز و با شکل گیری سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices و فراهم گردیدن شرایط ثبت درخواستهای مخاطبین برای دریافت خدمات و … ادامه یافت .

سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه طرح ۳۰/۷۰ تامین اجتماعی بمنزله گامی بلند و حرکتی مهم برای تحقق چشم انداز سازمانی تلقی میگردد خاطر نشان ساخت : این طرح اقدامی جامع و تکمیلی برای گسترش خدمات غیرحضوری بصورت کامل و ابزاری جهت نیل به شعار مشتری مداری و پاسخگوئی بعنوان سرلوجه وظایف هرمجموعه مترقی محسوب میگردد .

محمود سبحانی با اشاره به اینکه ، کمبود نیرو و افزایش برنامه های سازمانی همواره یکی از دغدغه های همکاران بوده ، اجرایی شدن اینگونه طرحها را راهکاری کارآمد برای حذف مراجعات و امکان پاسخگوئی راحت تر با کیفیت مطلوبتر دانست .

وی با اشاره به برخی آمار اجرای پرونده الکترونیک در استان ، از اتمام عملیات اسکن و بارگذاری بیش از ۸۵ درصد پرونده های فنی بیمه شدگان و حدود نیمی از پرونده های مستمری ها خبر داده و این اقدام را نیز حرکتی همسو برای تقویت بسترهای خدمت رسانی بهتر در مسیر چابکی ، پویایی و سرآمدی برشمرد .

معاون بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ، مطابق آمارگیری صورت گرفته در سالهای گذشته ، ۲۸ شعبه ، ۱۰ کارگزاری و ۷ واحد اقماری در سراسر استان ، روزانه پذیرای حدود ۱۰ هزار نفر مراجعه کننده بودند که در سالجاری این آمار به شدت تقلیل یافته و امیدواریم اجرای طرح ۳۰/۷۰ سبب تداوم کاهش مراجعات و حذف ترددهای غیرضروری گردد .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان