تشریح و ارزشیابی از کلاس های درس در سامانه شاد؛
علی علیزاده معاون آموزشی آموزش و پرورش فومن در گفتگو با استودیوی خبری، تحلیلی و آموزشی”نگاه” که بصورت زنده از طریق شبکه شاد صورت گرفت، عنوان کرد: ناظران در کلاس های درس در شبکه شاد حضور خواهند داشت و فعالیت های آموزشی را نظارت خواهند کرد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان فومن، علی علیزاده در گفتگو با مدیران، مدیر آموزگاران و آموزگاران تمامی پایه های مقطع ابتدایی شهرستان که از طریق شبکه شاد بصورت زنده صورت گرفت، به تشریح و ارزشیابی از کلاس های درس در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: ناظران با هماهنگی و اطلاع معلمان در گروه ها و کانال های درس در شبکه شاد حضور خواهند داشت و کیفیت آموزش را بررسی خواهند کرد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش فومن ضمن تقدیر از فعالیت های معلمان در فضای مجازی، به خلاقیت و تولید محتوا توسط برخی از معلمان اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به تعطیلی آموزش حضوری در مدارس، معلمان ما با تلاش مضاعف، آموزش را با تمام امکانات موجود به دانش آموزان انتقال می دهند.

وی با بیان این مطلب که امتحانات نوبت اول دانش آموزان بصورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در بازه زمانی ششم تا ۳۰ دی ماه با برنامه ریزی که مدیران مدارس صورت خواند داد، امتحانات بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

علی علیزاده به آزمون های حضوری هنرجویان اشاره کرد و گفت: امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می گردد و همچنین آزمون های دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه  در دروس نظری و شایستگی های غیرفنی هنرستانها به صورت غیرحضوری صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی آموزش و پرورش فومن ادامه داد: نمره پایانی(تراکمی) دانش آموزان از طریق برگزاری آزمون در سامانه شاد و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان خواهد بود و در صورتی که دانشآاموزی از آغاز سال تحصیلی با تایید مدیر آموزشگاه به دستگاه های الکترونیکی دسترسی نداشته است، ارزشیابی این تعداد دانش آموزان بصورت تکوینی و نمره مستمر در بازه زمانی ۲ ماه حضور اختیاری از ۱۵ شهریور ماه با تشخیص معلم مربوطه لحاظ خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به نحوه برگزرای امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی، گفت: امتحانات دروس فارسی و ریاضی پایه های اول و دوم مقطع ابتدایی صرفا با موافقت ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان بصورت حضوری برگزار خواهد شد و آزمون مابقی پایه های ابتدایی کاملا بصورت غیرحضوری برگزار می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به امتحانات نوبت اول دانش آموزان رشته های فنی اشاره کرد و یادآور شد: تمامی امتحانات مهارتی و فنی هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش به صورت حضوری و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری برگزار می گردد.

در ادامه رضا یوسفی آموزگار پایه ششم و سرگروه این پایه تحصیلی، به عنوان مدرس، به مواردی در خصوص نظارت و ارزشیابی از کلاس های درس مجازی؛ شامل ملاک های ارزشیابی بر اساس فرم نظارتی اداره کل آموزش و پرورش و مواردی که خود آموزگاران باید به عنوان مستند به ناظرین عنوان کرد .در ادامه ملاک های نظارتی مورد نظر با توضیحات و مثال های عینی مورد تبیین قرار گرفت تا آموزگاران با چارچوب کار خود در گروه های درسی بیشتر آشنا و چالش های مدیریت کلاس های مجازی از جمله پوشه کار و استفاده از پخش زنده به عنوان یک آموزش تعاملی نیز با توجه به کلاس های نظارت شده قبلی، تجاربی بیان شد.

گفتنی است ۹۴ مدیر و مدیر آموزگار و ۲۴۶ آموزگار و نیروی حق التدریس در مقطع ابتدایی مشغول به فعالیت آموزشی در شهرستان می باشند که از این تعداد مجموعا ۱۳۰ نفر بصورت زنده از طریق شبکه شاد در وبینار تشریح و نظارت کلاس های درس در شبکه شاد شرکت داشتند.

  • منبع خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان