حالا که در دوره‌ شیوع کرونا قرار داریم بهتر است گروه‌های مختلف جامعه اطلاعات خودشان را درباره این بیماری بالا ببرند. آمارها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد ویروس کووید-19 روی خانم‌‌ها و آقایان تاثیر نسبتا متفاوتی می‌گذارد. در این مطلب نگاهی داشته‌‌ایم به چند نکته که به خصوص خانم‌‌‌ها باید بدانند.

شما کمتر احتمال دارد در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست بدهید
هرچند ظاهراً آمار ابتلای زنان و مردان به ویروس جدید کرونا یکسان به نظر می‌رسد اما احتمال این که زن‌ها جان خود را در اثر این بیماری از دست بدهند، کمتر از مردهاست. علت این تفاوت می‌تواند قوی‌تر بودن سیستم ایمنی زن‌ها به دلیل میزان استروژن‌شان باشد. همچنین خانم‌‌ها به علت توجه بیشتر به اضافه‌وزن و سیگار نکشیدن ایمنی بیشتری پیدا می‌کنند.
یائسگی شما را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند
خانم‌ها با افزایش سن وارد دوره‌ یائسگی می‌شوند و افت استروژن در بدن‌شان تاثیر منفی بر عملکرد ایمنی آن‌ها می‌گذارد. در واقع افزایش سن باعث می‌شود زن‌ها نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر شوند و واکنش کمتری نسبت به عفونت و واکسیناسیون نشان بدهند.
زحمت و فشار مراقبت‌های بهداشتی بر دوش زن‌هاست
مراقبت از افراد سالمند خانواده، بچه‌ها و خانواده، پخت‌وپز و شست‌وشو معمولاً بیشتر بر دوش خانم‌هاست و با توجه به تعطیلی مدارس فشار کار و استرس ناشی از آن بیشتر هم شده است. در واقع تعداد زن‌هایی که مسئول مراقبت از سلامت و بهداشت خانواده هستند سه برابر مردهاست.
فقط شما می‌توانید مطمئن شوید محیط خانه‌ کاملاً تمیز است
از آن‌جایی که به طور کلی، بیشتر تمیزکاری‌های خانه بر دوش خانم‌هاست و آن‌ها افراد دقیق‌‌‌تری هستند بهترین افراد برای اطمینان از تمیزی خانه هستند. پس باید همه‌ جا را به خوبی تمیز نگه دارید. کفش‌ها را وارد خانه نکنید و در طول روز دست‌ها را مرتب بشویید.
اگر قرص ضدبارداری مصرف می‌کنید
اگر قرص ضدبارداری مصرف می‌کنید مقدار بیشتری در خانه نگه دارید. مطمئناً هیچ زنی دوست ندارد بدون برنامه به ویژه در این شرایط بحرانی باردار شود.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر