وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون هفت نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه هیچ مورد مرگی بابت ابتلا به این ویروس نداشته ایم.

«وحید مایار» روز پنجشنبه در کابل به خبرنگاران گفت: ۶ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از استان های کابل، نیمروز، سمنگان و بلخ بررسی شد که نتیجه تست همه این افراد منفی بود.

وی افزود: از زمان ابتلای نخستین فرد به ویروس کرونا که در پنجم اسفند در استان هرات شناسایی و تایید شد، تاکنون ۱۶۵ مورد مشکوک به کرونا آزمایش شده که هفت بیمار مبتلا در استان های هرات و سمنگان مثبت و باقی موراد (۱۵۸ مورد) منفی اعلام شد.

شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته در نشستی تمامی برنامه ها و جشن های نوروزی را کشور با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو کرد، پیش از این نیز وزارت کشاورزی افغانستان، جشن نوروزی دهقان را که همه ساله در روز دوم بهار برگزار می شد را لغو کرده بود.

اعضای مجلس افغانستان نیز روز گذشته نسبت به شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار تعطیلی موقت مجلس شدند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز در نشستی خبری، از مردم خواست به نکات ایمنی و بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به صورت جدی توجه کنند.

وی گفت: دولت تمام امکانات موجود را برای مبارزه با این ویروس و پیشگیری از شیوع آن بکار گرفته است.

دولت افغانستان ۲۵ میلیون دلار برای مبارزه و جلوگیری از شیوع کرونا در کشور اختصاص داده و از سازمان جهانی بهداشت نیز تقاضای کمک کرده است.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند، ۴ هزار و۳۹۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده و حدود ۶۷ هزار نفر از افراد مبتلا نیز بهبود یافته‌اند.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا