غلامرضا مرحبا از مراحل پیشرفت پروژه پست 63/20 کیلوولت مسکن مهر آستارا بازدید کرد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ، «بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: بازدید نمایندگان شریف مردم در مجلس شورای اسلامی از پروژه ها، دلگرم کننده و موجب خوشحالی خادمان ملت شریف ایران اسلامی است و موجب می شود تا با روحیه و توان مضاعف اجرای پروژه ها را پیگیری کنند.
وی افزود: برای توسعه و آبادانی بیشتر آستارا، ۳ پروژه مهم و اساسی اجرا خواهد شد. پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر آستارا، پروژه احداث خط کابلی ۶۳ کیلوولت مسکن مهر آستارا و پروژه توسعه دو فیدر ۶۳ کیلوولت پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت آستارا از جمله پروژه های زیربنایی مهمی است که انشاءا… در سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از آن ها خواهیم بود.
داراب زاده گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر آستارا با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر با هدف تامین انرژی برق مطمئن و پایدار شهر آستارا و رفع ضعف ولتاژ این شهرستان اجرا می شود. پروژه خط کابلی ۶۳ کیلوولت مسکن مهر آستارا نیز به طول ۹ کیلومتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع نیروی برق شهرستان آستارا و ایجاد ظرفیت های لازم جهت تامین برق مطمئن مشترکین موجود و متقاضیان آتی انشعابات برق (بر اساس مطالعات رشد بار) اجرا می شود.
وی افزود: برای اجرای این ۳ پروژه مهم ، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که با بهره برداری از این پروژه ها، شاهد افزایش پایداری شبکه برق در شهرستان آستارا و استان گیلان خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: علاوه براین ۳ پروژه، بطور همزمان در سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از ۴ پروژه زیربنایی دیگر در استان گیلان خواهیم بود که برای مجموع این ۷ پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب پویش هر هفته الف ب ایران سرمایه گذاری شده است.
غلامرضا مرحبا نماینده مردم شریف شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مراحل اجرای پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر آستارا گفت: ما تشکر و قدردانی میکنیم از مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان و همکاران سخت کوش ایشان که در این شرایط سخت اقتصادی بر اجرای پروژه ها و رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه ای دارند و تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا از پروژه هایی که در استان اجرا می شوند پشتیبانی و حمایت کنیم تا ضمن حل مشکلات، دست اندرکاران صنعت برق بهتر بتوانند از تمامی ظرفیت های علمی، فناوری و صنعتی استفاده نمایند.
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس افزود:  بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی،  مسئولان صنعت برق در مدت زمان کوتاهی همه خرابی های ناشی از جنگ تحمیلی را تعمیر و نوسازی کردند و مشکلات مردم در حوزه صنعت برق را برطرف کردند.
مرحبا ضمن بیان اینکه کشور ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با مشکلی مواجه نیست،گفت: در دنیای امروز برای انجام کوچکترین و جزئی ترین کارها نیاز به انرژی برق داریم. مضافا اینکه نیاز حوزه های مختلف صنعتی، تولیدی ، گردشگری، مصرفی به برق نیز بیش از اندازه ضروری و حیاتی است.
وی با بیان اینکه تمامی کارهای صنعت برق نیاز به سرمایه گذاری دارند، افزود: به صنعت برق، تاسیسات و تجهیزات آن باید نگاه ویژه ای شود چرا که چرخش چرخ های کشور وابسته به صنعت برق است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت داشت.
نماینده مردم شریف شهرستان آستارا با اشاره به قدیمی بودن شبکه های برق در بخش توزیع، گفت: در تابستان جاری با مشکلاتی در زمینه برق روبه رو بودیم و شاهد قطعی برق بودیم و باید با سرمایه گذاری مناسب این مشکلات را برطرف کرد.
وی افزود: بعضی از روستاهای حوزه شهر لوندویل از نعمت برق برخوردار نیستند و امیدوارم با تدابیر لازم، ساکنین این روستا ها هر چه زودتر از نعمت برق بهره مند شوند.

  • منبع خبر : شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان