پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در مطلبی به ارائه آمار و ارقامی درباره کشور‌هایی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، پرداخت.

به نقل از آر.تی عربی، ویروس کرونا بیش از ۸ ماه است همه کشور‌های دنیا را درگیر خود کرده است. این مهمان ناخوانده که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی سر و کله اش در ووهان چین پیدا شد، تاکنون بیش از ۶۳۳ هزار نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ کشانده است.

سیر صعودی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ همچنان با شیب تند ادامه دارد و بیش از ۱۵ میلیون نفر را به خود آلوده کرده است. آمریکا، برزیل، هند، روسیه و آفریقای جنوبی بیشترین سهم را در میان کشور‌های دنیا دارند.

آمریکا با بیش از ۱۴۴ جان‌باخته ویروس کرونا، در صدر کشور‌های آسیب دیده از این همه گیری قرار دارد. شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ هم در آمریکا همچنان بالاتر از سایر کشور‌ها و نزدیک به ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ثبت شده است.

بر اساس آمار و ارقام بدست آمده از دانشگاه جان هاپکینز، برزیل دومین کشوری است که بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا متحمل شده است. تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به مرز ۲ و نیم میلیون نفر نزدیک می‌شود و از این تعداد ۸۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انگلیس که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا عملکرد دولت آن با انتقادات زیادی مواجه شد، در جایگاه سوم کشور‌های آسیب دیده قرار دارد. ۳۰۰ هزار انگلیسی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که ۴۷ هزار تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند. مکزیک با ۴۲ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در جایگاه چهارم قرار دارد. شمار فوتی‌های مکزیک در روز‌های اخیر سر صعودی نگران کننده‌ای را در پیش گرفته است.

ایتالیا نیز دومین کشور اروپایی است که با ۳۵ هزار مورد مرگ و میر و بیش از ۲۴۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا، دچار آسیب‌های جدی شده است. پس از ایتالیا، هند با ۳۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری، در رده ششم قرار دارد. فرانسه و اسپانیا نیز با بیش از ۲۸ هزار قربانی کرونا در رده‌های بعدی کشور‌های آسیب دیده قرار گرفتند.

بنا به نوشته آر. تی، اگرچه روسیه با ثبت ۸۰۰ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا در جایگاه چهارم جهان قرار دارد، تاکنون کمتر از ۱۳ هزار مورد مرگ و میر ناشی از آن گزارش شده است.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران