در روزهای پایانی سال 2019 تصمیم گرفتیم ترندها یا موضوعات داغ شبکه های اجتماعی و نیز موتور جســت‌وجوی گوگل را برایتان مشــخص کنیم و برای همین هم به سراغ اینســتاگرام و توئیتری رفتیم که خودشان آمارهای‌شــان را مشــخص کردند و البته به سراغ گوگلی رفتیم که در سایت گوگل ترند به ما گفته است، چه چیزهایی در سال 2019 بیش از همه جست و جو شدند.

اینســتاگرام، مهم‌ترین ترند ســال، چالش تغییر ۱۰ سال بود که در آن افراد، با گذاشتن عکس هایی از سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۹ ،تغییرات خود را در این ۱۰ سال به نمایش گذاشتند. بیشترین میزان لایک یک پست هم امسال اتفاق افتاد وقتی که فــردی تصمیم گرفت صفحه ای برای رکوردشــکنی تصویر ساده یک تخم مرغ ایجاد کند. این پست تاکنون ۵۴ میلیون لایک دارد و باعث شد علاوه بر شکسته شــدن رکوردی که قبلا در دست کایلی جنر، هنرپیشه آمریکایی بود؛ ایده ها در خصوص حــذف لایک در اینســتاگرام جدی تر گرفته شود. موضوعی که هم اینک اجرایی شده اســت.

در این سال، همچنان بیشــترین میــزان دنبال کننــده در میان اشخاص را کریستیانو رونالدو با ۱۸۹ میلیون نفر دنبال‌کننــده دارد و بیشــترین میزان دنبال کننــده یک برند بعــد از صفحه خود اینســتاگرام برای برند نشنال جئوگرافیک با ۱۲۷ میلیــون دنبال کننده اســت. آریانا گرانده، خواننده آمریکایی نیز با ۱۶۹ میلیون دنبال کننده بیشترین میزان دنبال کننده در میان خانم ها را دارد و توانســته سلنا گومز را هم کنار بزند.

بیشــترین هشتگ استفاده شده در این سال در اینســتاگرام Love یا همان عشق بوده و بیشترین فیلتر کلارندون (Clarendon) که در آن شــدت سایه ها تقویت و نقاط روشن، برجسته سازی می شود. تاثیرگذارترین عکس امسال در اینستاگرام هم که کلی باعث شــوخی و حرف و حدیث شــد تصاویر مربوط به لیدی گاگا و بردلی کوپر در اسکار سال گذشته بود که در مورد آن دیالوگ های طنز بســیار زیادی نوشته، استوری و پست شد.

در توئیتر، با وجود آنکــه ما تصور می کنیم لابد باید بــا فضایی کاملا سیاســی طرف باشیم، ترندها نشان می دهند که این تصور نادرســت اســت و از این رو ترندها در این شبکه فرهنگی و ورزشــی است. در توئیتر، سریال هایی که در ســال ۲۰۱۹ بیشترین بحــث را ایجــاد کــرده عبارت اســت از: گیم آو ترونز یــا همان بازی تــاج و تخت، استرنجر تینگز یا همان چیزهای عجیب و سیمپسون ها. 

بیشــترین فیلم هایی که در مورد آن توئیت شده عبارت است از اونجرز، توی استوری یا همان داستان اسباب بازی چهار و جوکر. مگان رپینو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، بیشترین میزان بحث را در میان زنان ورزشکار به خود اختصاص داده و نیمار هم بیشــترین میزان بحث در میان مردان ورزشکار را.
پربحث ترین بازیگر، تام هولاند بوده و بیشترین بحث در دنیای موسیقی را گروه BTS به خود اختصاص داده است. بیشــترین ایموجی استفاده شده در این شبکه اجتماعی هم ایموجی خنده توام با اشک بوده است.
و اما در گوگل، بیشترین میزان جست وجوی کلی در ســطح جهانی در خصــوص بازی هند و آفریقای جنوبی (در مســابقات Kabaddi PRo) کامرون بویس هنرپیشــه و خواننده آمریکایی، جــام جهانی آمریکا یا کوپا آمریکا، بازی بنگلادش در برابر هند در جام جهانی کریکت و گوشی آیفون ۱۱ بوده است.
 بیشــترین خبرهای جست وجو شده در گوگل در این سال در مورد کوپا آمریکا، آتش سوزی کلیسای نوتردام، جام جهانی کریکت، طوفان دوریان و جام جهانی راگبی است.
بیشترین اشخاص مورد جست وجو در این یک ســال عبارت بودنــد از: آنتونیو براون (بازیکن فوتبال آمریکایــی)، نیمار، جیمز چارلز (مــدل آرایش آمریکایی)، جوســی اســمولت (بازیگر، خواننــده، کارگردان و عکاس آمریکایی) و کوین هارت (هنرپیشه ســینما و تلویزیون، نویسنده، تهیه کننده و کمدین استندآپ اهل آمریکا).
در میان بازیگران این اشــخاص، بیشترین میزان جستوجو را به خود اختصاص دادند: جوسی اسمولت (بازیگر، خواننده، کارگردان و عکاس آمریکایی)، کوین هارت (هنرپیشه سینما و تلویزیون، نویســنده، تهیه کننده و کمدین اســتندآپ اهل آمریــکا)، واکین فینیکس (بازیگــر و تهیه کننده آمریکایی)، کین ریوز (هنرپیشه و موسیقی دان کانادایی) و لوری الفلین (هنرپیشه آمریکایی).

در میان ورزشکاران، آنتونیو براون (بازیکن فوتبال آمریکایــی)، نیمار، بریــس هارپر (بازیکن بیســبال)، الکس مورگان (بازیکن تیم ملی فوتبــال بانوان آمریــکا) و دیوید ارتیز است.
در میان فیلم های سینمایی اونجرز، جوکر، کاپیتان مارول، توی استوری چهار و آکوآمن بیشــترین میزان جســت وجو را داشتند و در میان ســریال ها گیم آو ترونز، چیزهای عجیب، چرنوبیــل، زمانی که آنهــا ما را دیدند و آمبرال آکادمی.
بیشترین موسیقی جست وجو شده سال هم به ترتیب اولد تاون رود، سون رینگز و شالو بوده است. https://marjaonline.ir/
  • منبع خبر : آخرین خبر