دانشجویان گیلانی علاقمند به بهره مندی از این فرصت ارزشمند می توانند به آدرس http://daneshjo.isqa.ir قسمت ثبت‌نام مراجعه نمایند.یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن (62 و33362461 – 013) تماس حاصل نمایند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌اللّه دکتر محمد مفتح «روز وحدت حوزه و دانشگاه» اولین دوره طرح دانشجو معلم قرآن کریم در استان گیلان آغاز به کار کرد.

سیده فاطمه شفیعی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: تعامل عالمانه و سنجش‌گرانه می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری نوعی روش شناسی بومی شود که بتواند با دنیای جدید، مفاهمه و گفت‌وگو برقرار کند و از اصالت و استواری لازم، برخوردار باشد. از اینرو می‌توان موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را از موضوعات قابل توجه دانست که دارای اهداف و کارکردهای مشترکی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان اسلامی معتقدند که یکی از مشکلات جامعه بشری شکاف میان این دو نهاد است و اگر علم و دین باهم وحدت یابند، بسیاری از مشکلات امروزه حل خواهد شد، افزود: یکی از مهمترین و محوری‌ترین راه‌هایی که در رابطه با تحقق وحدت مطرح می‌شود، گفت‌وگوی صلح آمیز است، به این معنا که بازگشت به مبانی وحدت و همفکری، در سایه همدلی و گفت‌وگوی علمی در فضایی صمیمی و به دور از پیش‌داوری‌ها میسر خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه قرآن چشمه جوشان فیض خدا بوده و به بیان حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه، سرچشمه بهار دل‌ها و صیقل قلوب در قرآن مجید است، تصریح کرد: همگان در پرتو هدایت قرآن و با الگو برداری از عترت پیامبر اکرم(ص) از ظلمات پراکندگی، اختلاف، نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است، بازمی‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم، دانش، پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

شفیعی افزود: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز به ‌عنوان پرچمدار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، بر آن شد تا «مرکز دانشجو معلم قرآن» را افتتاح نماید. مرکز دانشجومعلم قرآن کریم از سال ۹۴ تاکنون با هدف آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در سه فاز دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی دانشجویان علاقمند و مستعد در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان عنوان کرد: امید است به یاری خداوند متعال و با همکاری نهادها و سازمان‌های دانشگاهی و فرهنگی گیلان با اجرای این طرح در استان، دانشجویان فرهیخته گیلانی نیز با این نهضت قرآن آموزی دانشجویان کشور همراه شده و از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از جمله اهداف اجرای این طرح حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه فرهنگ و معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی و تربیت مربی آموزش قرآن کریم و همچنین استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور، ایجاد حرکتی پویا و روبه ‌رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی کشور و حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در سراسر کشور است.

شفیعی در خصوص مزایای شرکت در دوره دانشجو معلم قرآن کریم گفت: بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی، دریافت گواهینامه آموزشی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و تسهیل زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی از جمله اهداف جزئی این دوره است.

سرپرست معاونت فرهنگی  سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان بیان کرد: دانشجویان گیلانی علاقمند به بهره مندی از این فرصت ارزشمند می توانند به آدرس http://daneshjo.isqa.ir قسمت ثبت‌نام مراجعه نمایند.یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن (۶۲ و۳۳۳۶۲۴۶۱ – ۰۱۳) تماس حاصل نمایند.

  • منبع خبر : سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان