هیئت مدیره سازمان بورس، آغاز به کار واحد «دیده بان سلامت بازار سرمایه» را تصویب کرد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، هیئت مدیره سازمان بورس، آغاز به کار واحد «دیده بان سلامت بازار سرمایه» را در تاریخ 13 آبان 98 تصویب کرده است.

بر این اساس، اداره ای تحت این عنوان، مسئول دریافت گزارش‌هایی مبتنی بر تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلأ‌های قانونی، پیگیری، بررسی و رفع آن هاست و در نهایت پس از دریافت صحت و سقم گزارش به فردی که تخلف را گزارش کرده و به آن، دیده بان گفته می شود، پاداش‌های نقدی اعطا خواهد شد. براساس اعلام این مجموعه، دیده‌بان به کسی اطلاق می‌شود که اطلاعات جمع‌آوری شده از فعالیت‌های غیرقانونی سازمان یا شرکت را گزارش می‌دهد.

به گزارش خراسان، بدین ترتیب می توان گفت که سوت زنی در بازار سرمایه دارای متولی و قانون خواهد شد. گفتنی است با رونق گرفتن بازار سرمایه، اهمیت جلوگیری و افشای فسادهای احتمالی در شرکت ها که منجر به ارائه اطلاعات غلط و دستکاری در صورت های مالی شرکت ها می شود، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از راهکارهایی که امروزه در دنیا با استفاده از آن، برای مبارزه با فساد در نظر گرفته می شود، استفاده از «سوت زنان» فساد است. طبق قوانینی که کشورها در این زمینه در نظر می گیرند، علاوه بر مجازات متخلفان که در سیستم های قضایی سنتی وجود دارد، افشاکنندگان فساد نیز تحت حمایت قانون قرار می گیرند و از منافع مالی ناشی از جلوگیری از فساد، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، منتفع می شوند. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر