معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری طرح پائیزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب در استان، بیان کرد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های پیشین حمایت کتاب، برای تایید شرکت در این طرح، نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و تنها کافیست با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسین ابراهیمیان اظهار داشت: ثبت‌ نام طرح پائیزه کتاب ۱۳۹۹ کلید خورده است و کتابفروشی‌های گیلان همزمان با کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند تا پانزدهم آبان‌ماه با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح یاد شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: سقف خرید برای هر خریدار در طرح پائیزه کتاب ۹۹، با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۲۰۰ هزار تومان در این طرح بهره‌مند شوند.

ابراهیمیان افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول این طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، در این طرح قرار نمی‌گیرند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: ارائه تخفیف در این طرح فقط شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را در بر نمی‌گیرد.

وی گفت: کتابفروشی‌های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

ابراهیمیان با بیان اینکه ۱۷۰ کتابفروشی در گیلان فعال است، یادآور شد: سال گذشته ۲۰ کتابفروشی در استان مجری طرح پائیزه کتاب بودند و اجرای طرح به صورت کشوری موجب شد تا گیلان بر اساس میزان فروش، رتبه ششم و بر اساس تعداد فروش کتاب رتبه هفتم کشور را از آن خود کند.

تصویب اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی برای پاییزه کتاب ۹۹

علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز گذشته درباره میزان اعتبار طرح پاییزه کتاب ۹۹ بیان کرد: اعتبار طرح پاییزه کتاب ۹۹ که همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود، ۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به افزایش اعتبار کلی طرح در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته افزود: در مقایسه با پاییزه سال ۱۳۹۸، اعتبار کلی پاییزه امسال، افزایش دو برابری را نشان می‌دهد و هنوز برای افزایش اعتبار در طول طرح تصمیم گیری نشده است.

پاییزه کتاب۹۹ همزمان با هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.